Jan Alberts Koopman

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Max

Jan Alberts Koopman

Bericht door Max »

Lidy (en anderen),

Ik ben bezig oude aantekeningen door te nemen. Voor het geval je dit nog niet hebt:

DTB 775 (Lidmatenregister Ned Herv Kerk, w.s. Munnekeburen):

Lidmaat
1811 - Albert Coopman.

1811 - attestatie van Oldemarkt:
Cornelis Alberts Coopman
Jan Alberts Coopman
Lizabet Pyters

Heb geen datum, maar je weet nu waar je het kunt opzoeken. Past mooi bij de eerdere discussie over Albert Jans Koopmans, lijkt mij.

Max.
lidy

Bericht door lidy »

Hallo Max, Fijn dat je van over de grote zee meedenkt over onze perikelen!
Ik weet dat de beide broers Kornelis en Jan Alberts in 1811 uit Oldemarkt kwamen. Hun vader was Albert Kornelis, een zoon van Kornelis Alberts. Deze Kornelis Alberts is in 1745 getrouwd met Zwaantje Hendriks Woud(t). Helaas kan ik geen ouders vinden van deze Kornelis Alberts. Van Zwaantje heb ik veel, zij het dat ik geen geboorte- doopdatum heb.
Haar voorouders, broers en zussen zijn bekend.
Kornelis moet natuurlijk een vader gehad hebben die Albert heette. Daar beginnen de moeilijkheden. Albert Lamberts, Albert Jans???? Er zijn al vele forumberichten aan gewijd, maar we zijn er tot nu toe niet uit.
Misschien zie jij enig licht in deze zaak. Van een afstand zie je zaken soms duidelijker dan van dichtbij.
Groet Lidy
Max

Bericht door Max »

Lidy,

Omdat het van 8 weken to 10 maanden kan duren voor een bestelde microfilm aankomt, noteer ik bijna alle namen en de summiere details van zo'n film. Dat moet ook wel omdat films niet aankomen in de order waarop ze besteld zijn, zodat ik vaak vergeten ben wat op de vorige film stond. Tja.
In de tussen periodes kijk ik dan die oude aantekeningen na en zo kom ik dan wel eens wat tegen wat ik me van het Forum herinner.
Helaas heb ik echter geen verdere info voor je in dit geval, maar wie weet.

Mvg,

Max.
Plaats reactie