OPGELOST! wat mij betreft OPGELOST :P

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
hesseldewalle
Contacteer:

OPGELOST! wat mij betreft OPGELOST :P

Bericht door hesseldewalle »

L.S.

Misschien een goed idee om achter een onderwerp OPGELOST te typen, als de vraagsteller het als opgelost beschouwt. Maakt de boel wat overzichtelijk!

Hessel
Laatst gewijzigd door hesseldewalle op vrijdag 8 okt 2010 9:58 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Geïnteresseerd in grafschriften en andere opschriften van voor 1811
Andries Koornstra

Re: OPGELOST!

Bericht door Andries Koornstra »

Een genealogische vraag is eigenlijk nooit opgelost, want er komen steeds weer nieuwe vragen, naar aanleiding van een oplossing, bij!

Bovendien: stel dat je weet waar de initialen op een lepel of ander (zilveren) voorwerp voor staan, dan is het best interessant om wat meer van/over die persoon te weten te komen. Het is dan wel opgelost, maar nieuwe reacties met inhoud zijn dan toch nog wel welkom?

groeten, Andries.
hesseldewalle
Contacteer:

Je hebt gelijk Andries, maar bij een groot aantal vragen is het wel van toepassing. En als je vindt dat iets niet opgelost is, zet je het er niet achter :)

Maar als ik zeker weet dat HDW voor Hessel de Walle staat, kan ik met recht zeggen OPGELOST!

Hessel
hans
Contacteer:

Bericht door hans »

Ha Hessel,

Andries heeft wel een punt. Vorige week zag ik nota bene een vrager die iets over een persoon uit Dokkum wilde weten en er inderdaad OPGELOST achter had gezet. Bleek dat hij afsloot met de mededeling dat hij nu ging wachten tot ook Dokkum scans van akten online ging zetten in kader van AlleFriezen.nl
Toen heb ik toch maar even gemeld dat scans van de gemeenten in Noordoost Friesland inmiddels bij de Mormonen online staan. En dan kun je je inderdaad nog afvragen of later niet iemand nog wat leuks te melden heeft over betreffende persoon. Dus ook wat mij betreft: nooit opgelost ;-)
Andries Koornstra

Heel goed Hans. Ik zou nog wat verder willen gaan: het is aan de individuele lezer of het onderwerp is opgelost, of dat er nog iets zinnigs is toe te voegen!

groetjes, Andries.
hesseldewalle
Contacteer:

Dan is de strekking van min opmerking niet duidelijk genoeg. Met OPGELOST bedoel ik ook echt OPGELOST in de zin van specifieke vraag beantwoord. In alle andere gevallen blijft de vraag uiteraard open

Hessel
Andries Koornstra

Re: OPGELOST! = OPGELOST

Dan is jou de strekking van wat ik bedoel niet duidelijk: ik ben geïnteresseerd in onverwachtse weetjes, buiten de oorspronkelijke vraag om. En er is in ieder geval nog iemand, Hans dus, die er ook zo over denkt. En misschien zijn er zelfs nog een paar onder al die lezertjes die er zo over denken.

groetjes, Andries.
embe

Bericht door embe »

Het probleem kan opgelost zijn. Je hebt een antwoord op je vraag gekregen.
Bv. Wie zijn de ouders van?
Dan zou je er idd [opgelost] achter kunnen zetten.
Had het al gedaan nog voordat Hessel met zijn voorstel kwam
Zie http://forum.tresoar.nl/viewtopic.php?f=3&t=4541
Maar toevoegingen blijven natuurlijk altijd welkom!
Groetjes,
margo
hesseldewalle
Contacteer:

Eindelijk iemand die het snapt :P OPGELOST betekent niet dat je niks meer mag toevoegen, maar dat de vragensteller aangeeft dat zijn/haar probleem opgelost is.

Hessel
embe

Re: OPGELOST! NOG NIET OPGELOST :P

Bericht door embe »

kan het even niet laten, Hessel :wink:
als de vraagsteller het als opgelost beschouwd
groetjes,
margo
hesseldewalle
Contacteer:

:wink:
jacqueline

Bericht door jacqueline »

Hallo allemaal,

Nou, het duurde even voor ik doorhad waar al die enthousiaste toevoegingen achter de onderwerptitels vandaan komen.
Dit lezertje vindt het momenteel nogal verwarrend! (Lees: voor mij hoeft het niet.)
Vragen die zijn "opgelost" zakken vanzelf naar beneden en gaat er wel eens iemand op zoek naar niet-opgeloste vragen?
(In dat geval kun je misschien je hart ophalen aan de 16 pagina's onbeantwoorde vragen!)
In het ergste geval lees je een vraag met een paar antwoorden waar op dat moment niets meer aan valt toe te voegen - zodra het onderwerp wat uitgebreider wordt, komen er meestal ook allerlei andere interessante zaken aan de orde waar je op in kunt haken en/of wellicht je voordeel mee kunt doen.

groetjes, Jacqueline
Laatst gewijzigd door jacqueline op woensdag 6 okt 2010 8:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
hesseldewalle
Contacteer:

Niet opgeloste vragen zakken ook vanzelf naar beneden en zijn dan niet meer te onderscheiden van de opgeloste vragen.

En daar is simpel iets aan te doen. Maar laten we het simpel houden: iedereen is uiteraard vrij te beslissen om er wat dan ook achter te zetten. En omwille van de duidelijkheid, zet ik voortaan OPGELOST achter mijn vragen als ik vind dat het antwoord of de antwoorden voor mij bevredigend zijn.

Hessel
Ristcard
Contacteer:

Bericht door Ristcard »

Dag allen,

Ik vind de toevoeging [opgelost], net zoals de varianten [niet opgelost] [nog niet opgelost] et cetera een beetje onzinnig. Het zorgt alleen maar voor meer ruis, temeer daar beantwoorders ook de mogelijkheid hebben om de titel naar eigen goeddunken aan te passen.
Hetzelfde argument geldt overigens voor Genlias, waar iemand had bedacht dat het wel leuk zou zijn om aan te geven of een kind te vondeling was gelegd of niet. Je ziet dan ook de formulering: "Vondeling: N" en wanneer iemand snel leest kan hij of zij ten onrechte denken dat daar staat dat het kind inderdaad een vondeling is.

Groeten van Richard
Majoh
Contacteer:

Bericht door Majoh »

Hi allen,

Ik kom hier onregelmatig regelmatig. Het viel me op dat in de Onderwerpregels ineens zoveel toevoegingen geplaatst worden. Storend & verwarrend vind ik die tussen haakjes, tussen aanhalingstekens, wel of niet opgelost etc. Zowiezo hoofdletters en uitroeptekens in teksten maken het zeker niet leesbaarder. Van mij hoeft het niet & sluit ik me helemaal aan bij Jacqueline en Richard.

Groetjes Rietje
Plaats reactie