Roodklif Friesche militie

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Lesrei1948

Roodklif Friesche militie

Bericht door Lesrei1948 »

Beste forumleden,
Ik ben op zoek naar de militieregister inschrijving van Geert Jochems Roodklif, geboren op 28 november 1806 te Laaxum (Gaasterland).
Zijn vader was Jochem Loofs, die in 1811 de achternaam Roodklif aannam.
Geert zou hebben gediend in de Mobiele Friesche Schutterij tijdens de Belgische Opstand (1830–1831) en verbleef toen in Noord Brabant, waar hij zijn latere vrouw ontmoette.
Ik zoek de volledige transcriptie van zijn inschrijving in het militieregister van Gaasterland, vermoedelijk lotingsjaar 1826.
Omdat Gaasterland niet volledig is geïndexeerd in AlleFriezen, vermoed ik dat zijn gegevens alleen in de on geïndexeerde scans van Tresoar te vinden zijn.
Heeft iemand toegang tot deze registers of kan iemand de juiste scanpagina aanwijzen of transcriberen?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Met vriendelijke groet,
Martien
Sjoerd

Re: Roodklif Friesche militie

Bericht door Sjoerd »

Hi Martien

In Family Search you can find the Military Records for Gaasterland. In the records for 1828 - 1840 "Inschrijvinge Register voor de Schutterij" we have Geert Joqchems Roodklif (Photo 180), with an inschriving of 21 Mei 1831. Born in Bakhuizen 24 Oct 1806. The inschrijvinges for 1831 can be found in the Militarty Records of Gaasterland 1831-1850. I have not read through them to look for Geert.

Hope this helps

George
Lesrei1948

Re: Roodklif Friesche militie

Bericht door Lesrei1948 »

Bedankt voor deze eerste reactie, misschien volgt er nog meer.
Plaats reactie