Wie weet -- wie weet meer over ....
- Hedzer Hooijenga Sr
Hendrikje (Henny) Schipper, in 2005 de oudste vrouw van Nederland (115 jaar oud)
Zij is een achternicht van mijn schoonvader, (haar grootvader "Jan Reinders Venekamp" en mijn schoonvaders grootvader "Rudolf Reinders Venekamp" waren broers. ( een zoon van mij is met een kleindochter van een zuster van Hendrikje getrouwd)
Ik heb een heel verhaal over deze vrouw, maar wat ik mis, zijn de gegevens van haar man, Dirk van Andel - geboren 1893 (omstreeks?) plaats onbekend. Overleden 1959, 76 jaar oud, plaats onbekend.
Hendrikje (Henny) Schipper en Dirk van Andel zijn getrouwd in Den Haag 1940.
Hij was gescheiden en werkzaam op het belastingkantoor van Amsterdam.
Beroep: Officier ter koopvaardij; chef deurwaarders
Van Hendrikje weet ik alles, nou ja … bijna alles.
Wie kan mij wat vertellen over Dirk van Andel.
Vr gr v Hedzer
Zij is een achternicht van mijn schoonvader, (haar grootvader "Jan Reinders Venekamp" en mijn schoonvaders grootvader "Rudolf Reinders Venekamp" waren broers. ( een zoon van mij is met een kleindochter van een zuster van Hendrikje getrouwd)
Ik heb een heel verhaal over deze vrouw, maar wat ik mis, zijn de gegevens van haar man, Dirk van Andel - geboren 1893 (omstreeks?) plaats onbekend. Overleden 1959, 76 jaar oud, plaats onbekend.
Vr gr v Hedzer
-
janny veenstra
Re: Wie weet -- wie weet meer over ....
Hallo HedzerHedzer Hooijenga Sr schreef:Hendrikje (Henny) Schipper, in 2005 de oudste vrouw van Nederland (115 jaar oud)
Vr gr v Hedzer
Ken je deze site ?
http://www.genealogie.ismijnhobby.nl/ho ... aid=153113
Het is de homepage van Ingeborg Berger - van de Kreeke , misschien kan zij je meer vertellen over Dirk van Andel.
groet,
Janny
Laatst gewijzigd door janny veenstra op maandag 12 nov 2007 4:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maikel Galama
Re: Wie weet -- wie weet meer over ....
Hoi Hedzer,
in Gens Nostra nr. 59 (2004) stond een kwartierstaat van Hendrikje Schipper. Hierin wordt niet zoveel over Dirk gezegd, maar wel dit:
Hendrikje tr. in 1939 te Den Haag met Dirk van Andel 1883-1959. En dat is een klein beetje afwijkend van jouw informatie.
Groetjes, Maikel.
in Gens Nostra nr. 59 (2004) stond een kwartierstaat van Hendrikje Schipper. Hierin wordt niet zoveel over Dirk gezegd, maar wel dit:
Hendrikje tr. in 1939 te Den Haag met Dirk van Andel 1883-1959. En dat is een klein beetje afwijkend van jouw informatie.
Groetjes, Maikel.
- Maikel Galama
Hoi Hedzer,
in Wikipedia stond dit:
Mevrouw Van Andel woonde tot haar 47ste jaar bij haar ouders thuis; eerst in Smilde en later in Den Haag. Op haar 46ste leerde ze haar latere echtgenoot Dick van Andel kennen, een gescheiden man die werkzaam was op het belastingkantoor van Amsterdam. Op haar 47ste verliet zij het ouderlijk huis en verhuisde zij naar Amsterdam. Twee jaar later trouwde ze daar met Dick van Andel.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog verhuisde ze met haar man naar Hoogeveen om de ellende in Amsterdam te ontvluchten. Sinds die tijd heeft ze altijd in Hoogeveen gewoond. In 1959 overleed haar echtgenoot daar aan slokdarmkanker.
Groetjes, Maikel.
in Wikipedia stond dit:
Mevrouw Van Andel woonde tot haar 47ste jaar bij haar ouders thuis; eerst in Smilde en later in Den Haag. Op haar 46ste leerde ze haar latere echtgenoot Dick van Andel kennen, een gescheiden man die werkzaam was op het belastingkantoor van Amsterdam. Op haar 47ste verliet zij het ouderlijk huis en verhuisde zij naar Amsterdam. Twee jaar later trouwde ze daar met Dick van Andel.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog verhuisde ze met haar man naar Hoogeveen om de ellende in Amsterdam te ontvluchten. Sinds die tijd heeft ze altijd in Hoogeveen gewoond. In 1959 overleed haar echtgenoot daar aan slokdarmkanker.
Groetjes, Maikel.
- Everardus Rollema
Hedzer,
Even een persoonskaart aanvragen bij het CBG te Den Haag en je bent eruit.
www.cbg.nl
Kan schriftelijk worden aangevraagd.
Gr.
Everardus
Even een persoonskaart aanvragen bij het CBG te Den Haag en je bent eruit.
www.cbg.nl
Kan schriftelijk worden aangevraagd.
Gr.
Everardus
- Hedzer Hooijenga Sr
- Everardus Rollema
-
Nick Posthumus
Hallo Hedzer,
De achternaam Van Andel komt voor als een notarisgeslacht in Brielle. Misschien dat hij voorkomt in de bronnen op http://www.streekarchiefvpr.nl/.
Succes en groet,
Nick Posthumus
De achternaam Van Andel komt voor als een notarisgeslacht in Brielle. Misschien dat hij voorkomt in de bronnen op http://www.streekarchiefvpr.nl/.
Succes en groet,
Nick Posthumus