Hiltje Trijntje Meindersma ev Durk Nijhuis
- Maikel Galama
Hiltje Trijntje Meindersma ev Durk Nijhuis
Hoi allemaal,
wie weet waar Hiltje en Durk zijn gebleven ?
Hiltje Trijntje Meindersma werd op 2-12-1911 te Wanswerd geboren als dochter van Sijbe Harkes Meindersma en Fokeltje Thewis Hettinga.
Ze trouwde op 29-12-1939 te Leeuwarden met Durk Nijhuis.
Daarna ben ik dit echtpaar uit het oog verloren.
Groetjes, Maikel
wie weet waar Hiltje en Durk zijn gebleven ?
Hiltje Trijntje Meindersma werd op 2-12-1911 te Wanswerd geboren als dochter van Sijbe Harkes Meindersma en Fokeltje Thewis Hettinga.
Ze trouwde op 29-12-1939 te Leeuwarden met Durk Nijhuis.
Daarna ben ik dit echtpaar uit het oog verloren.
Groetjes, Maikel
Re: Hiltje Trijntje Meindersma ev Durk Nijhuis
Maikel,
Amsterdam archief kaart van DURK NIJHUIS geb 1910
is hij geb in 1910.
groetjes van Gonnie
Amsterdam archief kaart van DURK NIJHUIS geb 1910
is hij geb in 1910.
groetjes van Gonnie
- Maikel Galama
Hoi Gonnie,
ik heb geen geboortedatum van Durk Nijhuis, ook geen ouders.
Op basis daarvan durf ik jouw Durk van 1910 in Amsterdam niet zomaar aan mijn Hiltje te koppelen.
Jij wel ?
Groetjes, Maikel
ik heb geen geboortedatum van Durk Nijhuis, ook geen ouders.
Op basis daarvan durf ik jouw Durk van 1910 in Amsterdam niet zomaar aan mijn Hiltje te koppelen.
Jij wel ?
Groetjes, Maikel
groetjes van Gonnie
Maikel,
Is de familie misschien naar de V.S. vertrokken? Ik kom nl. een Sybe en Florence Meindersma tegen ( Florence zou Fokeltje kunnen zijn ) en een Hilda Meindersma ( Hiltje ? ), geboren rond 1909 . Vertrokken naar Kent, Michigan.
Florence en Sybe zouden te vinden zijn in Cook, Illinois.
Een zuster van Hiltje Meindersma is nog in leven. Zij is momenteel de oudste inwoner van Nederland. Het staat op wikipedia. Haar nageslacht zou je misschien op kunnen sporen. Als je even googelt kom je een stukje stamboom van haar tegen. Het betreft de zuster Wytske van Dijk - Meindersma, geboren in 1902.
Ik zie nu overigens dat dit op het forum ook al eerder aan de orde is geweest. Dus feitelijk oud nieuws voor je.................
Johan.
Is de familie misschien naar de V.S. vertrokken? Ik kom nl. een Sybe en Florence Meindersma tegen ( Florence zou Fokeltje kunnen zijn ) en een Hilda Meindersma ( Hiltje ? ), geboren rond 1909 . Vertrokken naar Kent, Michigan.
Florence en Sybe zouden te vinden zijn in Cook, Illinois.
Een zuster van Hiltje Meindersma is nog in leven. Zij is momenteel de oudste inwoner van Nederland. Het staat op wikipedia. Haar nageslacht zou je misschien op kunnen sporen. Als je even googelt kom je een stukje stamboom van haar tegen. Het betreft de zuster Wytske van Dijk - Meindersma, geboren in 1902.
Ik zie nu overigens dat dit op het forum ook al eerder aan de orde is geweest. Dus feitelijk oud nieuws voor je.................
Johan.
- Maikel Galama
Hoi Johan e.a.,
de vraag is inderdaad eerder aan de orde geweest op dit forum, de vraag werd indertijd door Jolande gesteld maar er kwam toen geen antwoord op de vraag naar Harke en Hiltje, broer en zus van Wytske Meindersma, de oudste inwoonster van Nederland.
Wytske leeft nog steeds, van Jolande hebben we vorig jaar afscheid moeten nemen.
Ze overleed -naar mijn mening- op veel te jonge leeftijd.
Vanochtend heb ik kontakt gehad met Wytske haar schoonzoon die mij kon vertellen dat Harke Meindersma in de jaren 60 is overleden, ergens in het gebied tussen Dokkum en Buitenpost.
Zus Hiltje is een jaar of 5 geleden in Leeuwarden overleden.
Van beide kan ik dus een persoonskaart aanvragen en zal dat ook doen. Van Hiltje heb ik dat overigens een jaar of 5 geleden ook al gedaan maar kreeg toen geen kaart, achteraf logisch !
Noch van Harke noch van Hiltje Meindersma kan ik overigens een overlijden vinden, niet via de Leeuwarder Courant en niet via Graftombe.nl.
De familie Meindersma waarover deze vraag ging is dus in ieder geval in Nederland blijven wonen.
Groetjes, Maikel
de vraag is inderdaad eerder aan de orde geweest op dit forum, de vraag werd indertijd door Jolande gesteld maar er kwam toen geen antwoord op de vraag naar Harke en Hiltje, broer en zus van Wytske Meindersma, de oudste inwoonster van Nederland.
Wytske leeft nog steeds, van Jolande hebben we vorig jaar afscheid moeten nemen.
Ze overleed -naar mijn mening- op veel te jonge leeftijd.
Vanochtend heb ik kontakt gehad met Wytske haar schoonzoon die mij kon vertellen dat Harke Meindersma in de jaren 60 is overleden, ergens in het gebied tussen Dokkum en Buitenpost.
Zus Hiltje is een jaar of 5 geleden in Leeuwarden overleden.
Van beide kan ik dus een persoonskaart aanvragen en zal dat ook doen. Van Hiltje heb ik dat overigens een jaar of 5 geleden ook al gedaan maar kreeg toen geen kaart, achteraf logisch !
Noch van Harke noch van Hiltje Meindersma kan ik overigens een overlijden vinden, niet via de Leeuwarder Courant en niet via Graftombe.nl.
De familie Meindersma waarover deze vraag ging is dus in ieder geval in Nederland blijven wonen.
Groetjes, Maikel
-
r.broersma
Hallo Maikel
In de Leeuwarder Krant van 17 Mei
staat de overlijdings advertentie
van Hiltje Trijntje Meindersma
ze is oeverleden op !2 mei 2003
ze is waarschijnlijk gescheiden van Durk Nijhuis
Er staan 3 Kinderen onder
en ook een correspondentie adres
Groeten Jannie
In de Leeuwarder Krant van 17 Mei
staat de overlijdings advertentie
van Hiltje Trijntje Meindersma
ze is oeverleden op !2 mei 2003
ze is waarschijnlijk gescheiden van Durk Nijhuis
Er staan 3 Kinderen onder
en ook een correspondentie adres
Groeten Jannie
-
driesthewis
Hoi Maikel,
Het enige, wat ik nog tegenkom in mijn papieren:
Sybe Harkes Meindersma, 1873-1959.
zoon van Harke Bokkes Meindersma en Hiltje Sybes Straatsma, Lichtaard.
Onze oudtante Fokeltje is dus de moeder van Hiltje Trijntje neem ik aan.
Verder helaas geen gegevens.
Succes verder.
Groet,
Dries
Het enige, wat ik nog tegenkom in mijn papieren:
Sybe Harkes Meindersma, 1873-1959.
zoon van Harke Bokkes Meindersma en Hiltje Sybes Straatsma, Lichtaard.
Onze oudtante Fokeltje is dus de moeder van Hiltje Trijntje neem ik aan.
Verder helaas geen gegevens.
Succes verder.
Groet,
Dries
- Maikel Galama
Hoi Jannie en Dries,
Jannie, goed van je dat je de overlijdensadvertentie van Hiltje hebt gevonden, mij was het niet gelukt !
Ik neem aan dat er slechts sprake was van één dochter, Lien. Deze zal naam haar grootmoeder vernoemd zijn, Fokelina Hettinga.
In 1941 werd er te Hijum ook nog een Marten Durk Nijhuis geboren uit het huwelijk van Durk en Hiltje.
De rest zal ik via de persoonskaart wel te weten komen, alleen de persoonskaart van Durk Nijhuis kan ik helaas niet aanvragen ivm te weinig gegevens.
Dries, ik hoop dat je al aan het sparen bent voor het Hettinga boek ?
Groetjes, Maikel
Jannie, goed van je dat je de overlijdensadvertentie van Hiltje hebt gevonden, mij was het niet gelukt !
Ik neem aan dat er slechts sprake was van één dochter, Lien. Deze zal naam haar grootmoeder vernoemd zijn, Fokelina Hettinga.
In 1941 werd er te Hijum ook nog een Marten Durk Nijhuis geboren uit het huwelijk van Durk en Hiltje.
De rest zal ik via de persoonskaart wel te weten komen, alleen de persoonskaart van Durk Nijhuis kan ik helaas niet aanvragen ivm te weinig gegevens.
Dries, ik hoop dat je al aan het sparen bent voor het Hettinga boek ?
Groetjes, Maikel
- Maikel Galama
Hoi allemaal,
de vragen mbt Durk Nijhuis zijn vrijwel geheel opgelost, ik heb met dochter Lien gebeld.
Durk Nijhuis overleed te Arnhem en ligt begraven op de begraafplaats te Huizum, bij zijn ouders:
Huwelijksakte Leeuwarden, 1909
Man : Marten Nijhuis
Vrouw : Minke de Ruiter
Datum : 22 mei 1909, akte nr. 95
Hij was hertrouwd met P. (Nelly) Brongers en omdat zijn geboorte- en overlijdensgegevens nu bekend zijn kan ik nu ook nog van Durk/Dirk Nijhuis een persoonkaart opvragen.
Net op tijd voor de sluitingstermijn van ons boek.
Groetjes, Maikel
de vragen mbt Durk Nijhuis zijn vrijwel geheel opgelost, ik heb met dochter Lien gebeld.
Durk Nijhuis overleed te Arnhem en ligt begraven op de begraafplaats te Huizum, bij zijn ouders:
Huwelijksakte Leeuwarden, 1909
Man : Marten Nijhuis
Vrouw : Minke de Ruiter
Datum : 22 mei 1909, akte nr. 95
Hij was hertrouwd met P. (Nelly) Brongers en omdat zijn geboorte- en overlijdensgegevens nu bekend zijn kan ik nu ook nog van Durk/Dirk Nijhuis een persoonkaart opvragen.
Net op tijd voor de sluitingstermijn van ons boek.
Groetjes, Maikel