Akke Jans Buma

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Frerik

Akke Jans Buma

Bericht door Frerik »

Hallo,

Graag aandacht voor de volgende persoon:
Akke Jans Buma . Akke Jans is overleden. Akke Jans trouwde op 2 september 1753 in IJlst met Dirk Jans de Boer, ongeveer 33 jaar oud. Dirk Jans is geboren omstreeks 1720 in IJlst, zoon van Jan Dirks en Piettrik Abbes . Dirk Jans is overleden.

Kinderen van Akke Jans en Dirk Jans:
1 Jan Dirks de Boer . Hij is gedoopt op 18 augustus 1754 in IJlst. Jan Dirks is overleden. Jan Dirks trouwde op 5 mei 1782 in Wommels met Anna Feikes , 31 jaar oud. Anna Feikes is geboren op 11 mei 1750, dochter van Feike Ates en Martjen Scheltes. Zij is gedoopt op 17 mei 1750 in Wolsum. Anna Feikes is overleden op 22 oktober 1826 in Bolsward, 76 jaar oud.
2 Aaltie Dirks de Boer. Zij is gedoopt op 7 november 1756 in IJlst. Aaltie Dirks is overleden.
3 Antje Dirks de Boer. Zij is gedoopt op 27 mei 1759 in IJlst. Antje Dirks is overleden.
4 Sierk Dirks de Boer. Hij is gedoopt op 26 september 1762 in IJlst. Sierk Dirks is overleden.
5 Janke Dirks de Boer. Zij is gedoopt op 22 juni 1766 in IJlst. Janke Dirks is overleden vóór 1768, ten hoogste 2 jaar oud.
6 Janke Dirks de Boer. Zij is gedoopt op 16 oktober 1768 in IJlst. Janke Dirks is overleden.
7 Mary Dirks de Boer, geboren op 20 mei 1773 in Wolsum. Zij is gedoopt op 23 mei 1773 in Wolsum. Mary Dirks is overleden.

Er is wel een familie Buma op de goeie plek, in de goede tijd, maar dat zijn veel Jentjes en Gooitsens en ik kan er geen Akke Jans tussen plaatsen. Ook is er een huwelijk:
Trouwregister Gerecht Leeuwarderadeel, 1706
DTB nr: 457, 1645 - 1731
Vermelding: Bevestiging huwelijk van 5 juni 1706
Man: Pijtter Riencx Andringa, Goutum
Vrouw: Acke Jenties Buma, Scharnegoutum

Gestandaardiseerde namen: PIETER RIENKS en AUKJE JENTJES
NB: zij woont in 't klooster
Deze is misschien interessant, omdat het ook een Akke Buma uit Scharnegoutum betreft. ''Mijn" Akke Jans Buma kwam bij haar huwelijk met Dirk Jans de Boer ook uit Scharnegoutum.

Ik hoop dat U misschien ontbrekende gegevens ergens hebt. Aangezien de familie de naam Buma draagt, lijkt het me dat er meer dan gemiddeld over bekend kan zijn.

Alvast heel erg bedankt voor uw moeite,
Frerik
Anno 1987
Plaats reactie