Hallo,
kwam met veel moeite achter deze voorouders, is er iemand die dit echtpaar ook heeft.
Ik ga verder met dochter Jacyke gehuwd met Hans van Wijcke,
groet Irene.
Johannes Saeckma en Hylck Alberts Boner.
Johannes Saeckma
nog even een vervolg, misschien dat men dan meer weet, hij was advocaat van het Hof van Friesland, leefde van 1572-1636, staan veel gegevens op internet, maar ik zoek afstammelingen.
Ook was die secretaris van de Admiraliteit
Irene.
Ook was die secretaris van de Admiraliteit
Irene.
-
tukkergirl
Hallo Irene
misschien een site
http://home.wanadoo.nl/mpaginae/Woning/Saeckmahuis.htm
Hij was gehuwd met Hylck Boner, uit dit huwelijk werden 2 zoons geboren namelijk Theodorus en Suffridus
dit komt uit een verhaal op de site http://www.angelfire.com/vt/sneuper/raadsleden.htm
Hier zijn dus 2 zonen bekend
Gr. Thea
misschien een site
http://home.wanadoo.nl/mpaginae/Woning/Saeckmahuis.htm
Hij was gehuwd met Hylck Boner, uit dit huwelijk werden 2 zoons geboren namelijk Theodorus en Suffridus
dit komt uit een verhaal op de site http://www.angelfire.com/vt/sneuper/raadsleden.htm
Hier zijn dus 2 zonen bekend
Gr. Thea
niet geschoten, is altijd mis
- Hinke Westra
- Contacteer:
En ik heb dit nog in oude aantekeningen:
Suffridus Saeckma (Sacama), ingeschreven aan de universtiteit van Franeker 24-05-1624, geb. Leeuwarden, zn.v. Johannes Saeckma (procureur generaal Hof) en Hylck Albertsd Boner.
tr.Titia Gerrits Oosterbaan d.v. burgemeester van Staveren
Beroepen: advocaat Hof, grietman van Dantumadeel, lid admiraliteit van Dokkum, landdagslid namens Dantumadeel.
Suffridus overl. in december 1655, kinderloos
Johannes Suffridi Saeckma (Saekma), ingeschreven univer. Franeker 08-08-1588, geb. Kollum 1572, zn.v. Mr Suffridus Saeckma (notaris en substituut grietman van Kollumerland) en Fedt Saeckes van Rinia
tr. Hylck Boner (1603) Johannes overl. december 1636
kinderen:
Suffridus
Theodorus
Jaycke x Hans Annes van Wijckel
Beroepen: advocaat Hof, secretaris admiraliteit Dokkum, procureur generaal, raadsheer Hof, later president, lid Staten Generaal, curator univ van Franeker, buitengewoon rekenmeester
Theodorus Saeckma, ingeschreven univ. Franeker 31-08-1630 geb. 1610, zn.v. Johannes Saeckma (raadsheer Hof) en Hylck Albertsd Boner
Theodorus was ongehuwd.
Beroepen: advocaat Hof, secretaris van Leeuwarden, raadsheer Hof,lid Staten Generaal voor Oostergo
groet, Hinke Woudt-Westra.
Suffridus Saeckma (Sacama), ingeschreven aan de universtiteit van Franeker 24-05-1624, geb. Leeuwarden, zn.v. Johannes Saeckma (procureur generaal Hof) en Hylck Albertsd Boner.
tr.Titia Gerrits Oosterbaan d.v. burgemeester van Staveren
Beroepen: advocaat Hof, grietman van Dantumadeel, lid admiraliteit van Dokkum, landdagslid namens Dantumadeel.
Suffridus overl. in december 1655, kinderloos
Johannes Suffridi Saeckma (Saekma), ingeschreven univer. Franeker 08-08-1588, geb. Kollum 1572, zn.v. Mr Suffridus Saeckma (notaris en substituut grietman van Kollumerland) en Fedt Saeckes van Rinia
tr. Hylck Boner (1603) Johannes overl. december 1636
kinderen:
Suffridus
Theodorus
Jaycke x Hans Annes van Wijckel
Beroepen: advocaat Hof, secretaris admiraliteit Dokkum, procureur generaal, raadsheer Hof, later president, lid Staten Generaal, curator univ van Franeker, buitengewoon rekenmeester
Theodorus Saeckma, ingeschreven univ. Franeker 31-08-1630 geb. 1610, zn.v. Johannes Saeckma (raadsheer Hof) en Hylck Albertsd Boner
Theodorus was ongehuwd.
Beroepen: advocaat Hof, secretaris van Leeuwarden, raadsheer Hof,lid Staten Generaal voor Oostergo
groet, Hinke Woudt-Westra.
Saeckma
Hoi,
bedankt voor de informatie, had al veel gevonden via Google etc. maar nog steeds geen nakomelingen.
Ben zelf een nakomeling van Jaycke en Hans van Wyckel.
Ben echt benieuwd of er nog nakomelingen zijn van deze fam.
Van mannelijke kant? denk ik niet, maar van vrouwelijke kant? ik in ieder geval.
je mag ook prive mailen is
ireneented@hotmail.com
maar bij deze bedankt voor de reacties kan ik toch altijd weer wat mee doen.
doei.
bedankt voor de informatie, had al veel gevonden via Google etc. maar nog steeds geen nakomelingen.
Ben zelf een nakomeling van Jaycke en Hans van Wyckel.
Ben echt benieuwd of er nog nakomelingen zijn van deze fam.
Van mannelijke kant? denk ik niet, maar van vrouwelijke kant? ik in ieder geval.
je mag ook prive mailen is
ireneented@hotmail.com
maar bij deze bedankt voor de reacties kan ik toch altijd weer wat mee doen.
doei.