Pyter/Pieter Meines en Tettje Doekes

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Koop Bosscha

Bericht door Koop Bosscha »

Forumlezers,

Wie heeft informatie over het echtpaar Pyter/Pieter Meines * 25-04-1755 te Ouwsterhaule, ged. 27-04-1755 te Ouwsterhaule en Tettje Doekes, afkomstig van Wildehorne, gehuwd op 07-11-1779 te Ouwsterhaule.
Wanneer en waar is Pyter/Pieter Meines overleden?
Wanneer en waar is Tettje Doekes geboren/overleden?
Van wie is Tettje Doekes een dochter?
Op 09-01-1780 wordt hun zoon Doeke geboren. Zijn er meer kinderen uit dit huwelijk geboren?
Hun zoon Doeke Pieters neemt in 1811 de familienaam "van der Linde" aan.
Voor informatie bij voorbaat mijn dank.

Koop Bosscha.
Jelle de Jong

Bericht door Jelle de Jong »

Koop,
De doop van Pytter Meines is bekend. Daar moeten de ouders dan toch bij vermeld worden? Wie zijn dit?
Ik heb wel een Pytter Meines te Ouwsterhaule, maar zijn geboorte schat ik op rond 1670. Het zou zijn grootvader kunnen zijn.
Groeten Jelle de Jong
Koop Bosscha

Dag Jelle,

Ja, de ouders van Pyter/Pieter Meines zijn bij mj bekend, dit zijn Mein(n)e Botes * 16-09-1719 te Ouwsterhaule en Goytske Foppes, afkomstig van Haskerhorne (volgens hun huwelijksakte). Haar geboortedatum en overlijdensdatum zijn mij niet bekend. Mein(n)e Botes en Goytske Foppes trouwden op 18-12-1740 te Haskerhorne. Dit echtpaar krijgt 9 kinderen, waaronder dus Pyter/Pieter Meines.
Blijven vooralsnog mijn vragen over Pyter/Pieter Meines en Tettje Doekes.
Koop Bosscha
tetteh

Re: Pyter/Pieter Meines en Tettje Doekes

Bericht door tetteh »

Hallo Koop,

ik las net jouw bericht. Aangezien de voorouders van Tettje Doekes ook de mijne zijn, heb ik wel het één en ander. Omdat de extensie rtf uit het PROGEN programma hier niet toegestaan is kun je mij het beste even jouw emailadres doorgeven, dan stuur ik jou dat wel.

mvg

Tette Hofstra
Koop Bosscha

Re: Pyter/Pieter Meines en Tettje Doekes

Hallo Tette Hofstra,

Vanmiddag las ik al mijn vragen op Forunresoar nog eens door en kwam tot de ontdekking dat ik me niet heb teruggemeld. Mijn excuses daarvoor. Mijn vraag staat nog steeds. De nazaten van Pyter Meines en Tettje Doekes heb ik wel kunnen vinden. Graag zou ik antwoord hebben op mijn vragen. Mijn e-mailadres is: kbosscha@home.nl Nogmaals mijn welgemeende excuses voor deze zeer late reactie.
Met een hartelijke groet,
Koop Bosscha.
Plaats reactie